viernes, 28 de febrero de 2014

AS NOSAS COMADRES!

PROYECTO COLABORATIVO "PLATERO Y YO" EN LA ERA DIGITAL

Para conmemorar el centenario  del nacimiento de la obra "PLATERO Y YO", nos hemos  unido al Proyecto Colaborativo "Platero y Yo" en la era digital, iniciado y coordinado por Lourdes Giraldo Vargas.
En esta web, compartiremos las distintas actividades que vayamos realizando, con todos los coles participantes, así como disfrutar de las que ellos comparten.
Pincha en la imagen y...verás todo lo que puedes encontrar !









RECURSOS PARA O DÍA DA MULLER

LA FAMILIA: INTERCAMBIO DE ROLES

COEDUCACIÓN

POEMIÑAS PARA LER E COLOREAR


NON É IGUAL, NON DA O MESMO

ACTIVIDADES LIM PARA CONMEMORAR O DÍA DA MULLER TRABALLADORA

INFANTIL

1º CICLO

2º E 3º CICLO


miércoles, 26 de febrero de 2014

OS COMPADRES E AS COMADRES NO ENTROIDO GALEGO

Antigamente, durante o Entroido, en moitos lugares de Galicia  representábase  unha loita entre sexos. A sociedade era machista , e  as mulleres aproveitaban o segundo xoves anterior ó martes de  Entroido para facer un gran compadre na praza do pobo, e alí mofábanse del , insultábano etc… Ó chegar a noite queimábano.

Os homes quixeron facer o mesmo e á semana seguinte , o xoves anterior ó martes de Entroido facían unha comadre grande na praza do pobo, mofábanse dela e á noite queimábana.
XOVES DE COMPADRES
As nenas saen ó patio do colexio co seu compadre que fixeron con anterioridade na clase de plástica. Os nenos tentan de collerllo e esnaquizalo. Elas loitan para que non o consigan.
XOVES DE COMADRES
Os nenos saen ó patio do colexio coa comadre, e agora son elas quenes tratan de agarrarlo e esnaquizalo, mentres que eles escapan para que non o consigan.

LEEMOS PLATERO Y YO CAPÍTULO : EL CANARIO VUELA

"EL CANARIO VUELA"

Un día, el canario verde, no sé cómo ni por qué, voló de su jaula. Era un canario viejo, recuerdo triste de una muerta, al que yo no había dado libertad por miedo de que se muriera de hambre o de frío, o de que se lo comieran los gatos.

Anduvo toda la mañana entre los grados del huerto, en el pino de la puerta, por las lilas. Los niños estuvieron, toda la mañana también, sentados en la galería, absortos en los breves vuelos del pajarillo amarillento. Libre, Platero, holgaba junto a los rosales, jugando con una mariposa.
A la tarde, el canario se vino al tejado de la casa grande, y allí se quedó largo tiempo, latiendo en el tibio sol que declinaba. De pronto, y sin saber nadie cómo ni por qué apareció en la jaula, otra vez alegre. 



¡Qué  alborozo
 en el jardín! Los niños saltaban, tocando las palmas, arrebolados y rientes como auroras; Diana, loca, los seguía, ladrándole a su propia y riente campanilla; Platero, contagiado, en un oleaje de carnes de plata, igual que un chivillo, giraba sobre sus patas, en un vals tosco, y poniéndose en las manos, daba coces al aire claro y suave…


Expresión oral
o   ¿Cómo manifiesta Juan Ramón aquí su amor por los animales? 
o   ¿Por qué crees que el canario volvió de nuevo a la jaula?
o   Cita todos los adjetivos del último párrafo.
o   ¿Quién es Diana? ¿ Por qué lo sabes?
o   ¿ Cómo baila Platero?
o   ¿ Por qué crees que volvió el canario?

Expresión artística

 Ilustra este capítulo.

SEGUIMOS DE FESTA!

martes, 25 de febrero de 2014

APRENDEMOS A CONTAR HISTORIAS!

Para que aprendáis  a contar maravillosas  y fascinantes historias cargadas de intrigas e imaginación.
Tendremos  como referencia una cuerda con siete nudos:

Cada nudo representa unha parte da historia:
  • CONTEXTO: É o tempo e o lugar no que transcorre a historia.
  • CARÁCTERES: Son las personas, animales y cosas que aparecen en la historia.
  • PRROBLEMA : Es la dificultad que tiene el personaje principal con otra persona, animal o cosa.
  • AL PRINCIPIO: Primer suceso importante de la historia.
  • POR EL MEDIO: Segundo suceso importante de la historia.
  • AL FINAL: Tercer suceso importante 
  • SOLUCIÓN: Es la forma en que se resuleve el problema

LEEMOS PLATERO Y YO CAPÍTULO :LA PÚA

                             CAPÍTULO: LA PÚA

Entrando en la dehesa de los Caballos, Platero ha comenzado a cojear. me he echado al suelo...
_ Pero,hombre, ¿qué te pasa?
Platero ha dejado la mano derecha un poco levantada, mostrando la ranilla, sin fuerza y sin peso, sin tocar casi con el casco la arena ardiente del camino.
Con una solicitud mayor, sin duda, que la del viejo Darbón, su médico, le he doblado la mano y le he mirado la ranilla roja. Una púa larga y verde, de naranjo  sano, está clavada en ella como un redondo puñalillo de esmeralda. Estremecido del dolor de Platero, he tirado de la púa; y me he lavado al pobre al arroyo de los lirios amarillos, para que el agua corriente le lama, con su larga lengua pura, la heridilla.
Después, hemos seguido hacia la mar blanca, yo delante, él detrás, cojeando todavía y dándome suaves topadas en la espalda....



LEE ATENTAMENTE EL TEXTO VARIAS VECES. ANOTA TODAS LAS PALABRAS QUE NO ENTIENDAS.

      Expresión oral:
Ø Explica a tus compañeros, el significado de las palabras que has tenido que buscar en el diccionario.
Ø Busca todos los diminutivos del texto  e indica de que palabra proceden.
Ø ¿Qué comparaciones encuentras ? ¿ Por que sabes que son comparaciones?
Ø ¿ Cómo se llama el médico de los animales?
Ø ¿ Qué es un arroyo? ¿ Cómo se llama el que aparece en este capítulo?
Ø ¿ Qué sentimientos te despierta este  texto?
Expresión escrita

ü Imagina que estás tú con Platero  cuando se lastima. Escribe donde se latima y que haces para curarlo.

OS SUFIXOS



ROSALÍA

Xa sodes todos uns expertos en facer estas nubes de palabras, realmente é unha actividade diferente, pero moi interesante para plasmar en palabras o que tedes aprendido. Este corresponde a Rosalía de Castro.
Moi, moi ben rapaces!


lunes, 24 de febrero de 2014

A FESTA XA EMPEZOU!

Hoxe, luns de entroido, viñemos disfrazados de velliños e velliñas. Mirade que guapos estamos!

REPRESENTAMOS UN POEMA DE ROSALÍA

Hoxe, día da nosa estrela ROSALÍA DE CASTRO,festexámolo facendo esta pequena reprentación. Acompañáronnos os nenos e nenas de 3º

domingo, 23 de febrero de 2014

RECURSOS ENTROIDO

Aquí podedes atopar unha morea de actividades para traballar, crear e xogar!


LEEMOS PLATERO Y YO CAPÍTULO : EL CARNAVAL

CARNAVAL

¡Que guapo está hoy Platero! Es lunes de Carnaval, y los niños, que se han disfrazado vistosamente de toreros, de payasos, de majos, le han puesto el aparejo moruno, todo bordado, en rojo, verde, blanco y amarillo, de recargados arabescos.
Agua, sol y frío. Los redondos papelitos de colores van rodando paralelamente por la acera, al viento aguado de la tarde, y las máscaras, ateridas, hacen bolsillos de cualquier cosa para las manos azules.
Cuando hemos llegado a la plaza, unas mujeres vestidas de locas, con largas camisas blancas, coronados los negros y sueltos cabellos con guirnaldas de hojas verdes, han cogido a Platero en medio dun corro bullanguero, y unidas por las manos, han girado alegremente en torno de él.


Platero, indeciso, yergue las orejas, alza la cabeza y, como un alacrán cercado por el fuego, intenta, nervioso, huír por doquiera. Pero, como es tan pequeño, las locas no le temen y siguen girando, cantando y riendo a su alrededor. 

Los chicos, viéndolo cautivo, rebuznan para que él rebuzne. Toda la plaza es ya un concierto altivo de metal amarillo, de rebuznos, de risas, de coplas, de panderetas y de almireces...Por fin, Platero, decidido  igual que un hombre, rompe el corro y se viene a mí trotando y llorando, caído el lujoso aparejo. Como yo, no quiere nada con los Carnavales... No servimos para estas cosas... 


LEE ATENTAMENTE EL CAPÍTULO Y CONTESTA A ESTAS PREGUNTAS.

Comprensión escrita

v ¿ De qué se disfrazan los niños?

v ¿Cómo se siente Platero en el corro? ¿ Cómo sale?

v ¿ Quiénes  tienen la manos azules? ¿ Por qué?

v Escribe los adjetivos del texto

v Dibuja a Platero en el patio del colegio celebrando con vosotros el carnaval.


jueves, 20 de febrero de 2014

MÚSICA DO ENTROIDO


CONTO: XAN E O ENTROIDO DOS ANIMAIS

A NOSA ESTRELA: ROSALÍA DE CASTRO

Xa estamos celebrando o nacemento de Rosalía de Castro!



Laura trouxo a clase o fermoso libro:
Rosalía pequeniña.

Estivemos lendo algunha das poesías e gustounos moito esta. Decidimos aprendela e recitala.



ROSALÍA PEQUENIÑA

Rosalía pequeniña
soñaba con ser pirata
a pequena Rosalía
escribía na nosa fala.

A meniña silandeira
a da fala ben mainiña
pequeniña, pequeniña
unha meniña gaiteira.

Rosalía pequeniña
medio meiga, medio fada
ao pé da verde silveira
chamando pola alborada.


A rebelde e rebuldeira
non é musa in postal
sube ás ponlas das figueiras
e alí déitase a soñar.

Rosalia, Rosalía...

Rosalía pequeniña
vestida de moitas cores
que non canta nin ás pombas
nin ás delicadas flores.

Rosalía, nena india
poeta dos nosos días
que pos no sentir do pobo
badaladas de alegría.

Rosalía pequeniña,
medio meiga, medio fada
ao pé da verde silveira
chamando pola alborada.

A rebelde e rebuldeira
non é musa in postal
sube ás ponlas das figueiras
e alí déitase a soñar.

Rosalía, Rosalía...

Rosalía, rosa, Rosalía

Rosalía, nosa rosa.

E tamén escoitamos este rap!



O ENTROIDO

Xa estamos chegando a unha das festas que máis nos gusta: O ENTROIDO!
É unha festa divertida e alegre, pasámolo moi ben facendo bonecos, caretas, investigando e sobre todo disfrazándonos, e ogando a ser o que non somos o resto do ano: héroes, cociñeiros, avós, personaxes da tele...
Con el tamén chegan as comidas típicas: lacón con grelos, filloas, orellas, flores...

Empezamos a traballar?

UNIDADE DIDÁCTICA 2º CICLO

miércoles, 19 de febrero de 2014

UNHA XORNADA CON ROSALÍA

Este traballo, fixénono fai ns anos outros alumnos meus.Prestádelle atención e saberedes máis de Rosalía.

lunes, 17 de febrero de 2014

CUERDAS, UNHA PELI DE ANIMACIÓN!

Fantástica, tierna, llena de amor... todo un ejemplo!

CANTO SABES DE ROSALÍA?

XORNALISTA POR UN DÍA!

Hoxe, cando chegamos ao cole, a profe díxonos que en segundo estaba pasando algo marabilloso. Rapidamente baixamos a ver que pasaba. Menuda sorpresa! Estaban nacendo pitiños!

De seguido, empezou o noso traballo de xornalistas. Papel en man empezamos a facerllles preguntas aos nenos e as mestras. A continuación elaboramos as nosas noticias.


NACEN OS PITIÑOS EN 2º

Os nenos de 2º, do noso cole, están investigando os animais ovíparos. Se lles ocorreu, fai unhas semanas, que podían aprender moitas cousas deles .Hai tres semanas, trouxeron a clase 20 ovos e unha incubadora. 
Meteron os ovos na incubadora e fixeron un rexistro diario do que ía acontecendo, déronlles voltas a os ovos para que recibiran calor  e esperaron...a que naceran os pitiños. Finalmente, hoxe, día 17 de febreiro empezaron a romperse pouquiño a pouco a pouco e os poliños foron saíndo do cascarón. Agora mesmo, hai sete nacidos, esperamos que pouco a pouco, nazcan os demais.

SYMBALOO DE ROSALÍA DE CASTRO

Aquí vos queda este recompilatorio sobre Rosalía de Castro para que poidades coñecela e desfrutar da súa obra!

POEMAS MUSICADOS DE ROSALÍA

sábado, 15 de febrero de 2014

LIM:BIOGRAFÍA ROSALÍA


LIM : PARECE UNHA ROSA

http://dl.dropboxusercontent.com/u/22431202/poema/rosalia.html


A NOSA ESTRELA: ROSALÍA!

O vindeiro día 24, é o Día de Rosalía de Castro.

Nesta data celebramos e recordamos especialmente o nacemento desta ilustre poetisa galega. Im os empezar os nosos traballos. Estades preparados? Para empezar, imos a escoitar este fermoso poema: Rosalía pequeniña



Agora, a ler esta noticia!
pincha na imaxe

MENSAXES AMOROSAS

Cuns cartóns de ovos, papel de agasallo, pinturas, boli  ... e imaxinación, fixemos estas divertidas  mensaxes
cheas de amor!
O día de San Valentín, compartímolas cos nosos compañeiros.
Foi moi emocionate e divertido!


NOTICIAS DIVERTIDAS!

Imos a empezar a traballar as noticias. Para elo temos que seguir as normas periodísticas: Quen? Cando? Como? Onde? Por que?
Estas preguntas podédelas contestar cambiando a orde. Procurade que as respostas sexan creativas, divertidas e algo disparatas. O resultado vai ser moi divertido.
O tema será o amor.
Espero as vosas noticias!

OS POLÍGONOS

jUEGOS Y ACTIVIDADES DIDÁCTICAS SOBRE "POLÍGONOS" PARA NIÑOS DE EDUCACIÓN PRIMARIA. SON UNA FORMA DIVERTIDA PARA APRENDER GEOMETRÍA, QUE ES LA PARTE DE LAS MATEMÁTICAS QUE ESTUDIA EL ESPACIO EN QUE VIVIMOS.








CLASES DE POLÍGONOS



POLÍGONOS REGULARES



Google